20 Kasım 2012 Salı

ev yapımı erişte



geçenlerde makarna makinalarını araştırırken, makinasız da nasıl olur acaba diyerek kendim açıp kalın kalın keserek italyan usulü makarnamı yapmış oldum. ilk deneme için gayet de lezzetliydi.
hamurun tarifini ve yapılışını severek takip ettiğim Özgenin oltasından aldım. Onlar hamuru yoğurduktan sonra altıya bölüp tek tek makinada açmışlar, ama ben merdane yardımı ile elde açarak keserek yaptım bu da gayet lezzetli oldu. elimin lezzetini de katarak gayet lezzetli bir makarna yapmış oldum. eşimin favorisi domatesli sosla da pişirince mükkemmel bir tad ortaya çıktı. ve şimdilik daha büyük bir mutfaklı evim olana kadar makina almadan elde yapmaya karar verdim ;) 
çünkü mevcut tabak, çanak ve bilumum mutfak gereçlerimi sığdıramaz oldum...

malzemeler (4 kişilik için)

  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı irmik
  • 4 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz



4 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ooo canım benim marifetlerini uygulamışsın...
ellerine sağlık...

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

sağol şirinecim...

Özge'nin Oltası dedi ki...

Canım eline saglık nefis görünüyor. Ben üşendiğim için evde hiç yapmadım, yoğurması biraz zahmetli ama sonuç kesinlikle uğraşmaya değiyor :)

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

haklısın özgecim cidden uğraşmaya değiyor...