28 Mayıs 2012 Pazartesi

kabak çiçeği dolması, köz patlıcan salatası ve yürek

köz patlıcan salatasını bu sefer de domates kuru soğan, nane ve maydanoz eklentisi ile sunuyorum. tabi vazgeçilmez karışım, limon, tuz, nar ekşisi ve zeytinyağı çırpılır ve üzerine dökülüp bir saat ekşisini içine çekmesi beklenerek sunulur


kabak çiçeği dolması çok beğendiğim, yapanlara özendiğim, ben de yapabilir miyim acaba deyip deyip vazgeçtiğim bir lezzet. her seferinden pazarda dolma yapma niyetiyle alıp eve geldiğimde aman mücverini yapayım o da güzel oluyor kahvaltıya dediğim kabak çiçeği dolmasını  nihayet yaptım, çok da güzel oldu.

önce içlerinde acılık yaratan çiçeğin iç kısmını nazik bir şekilde çıkartıyoruz ve yıkıyoruz. sonra suları süzülürken iç malzemesini ayarlıyoruz. bir bardak pirinci yıkıyoruz. kuru soğanla delerim diye incecik kıyılmış taze soğan kullandım. pirinç, kıyılmış soğan, maydanoz zeytinyağı karabiber ve tuzu da ekleyip güzelce karıştırıyoruz. sonra içlerine tatlı kaşığı yardımı ile doldurup ağızlarını kapatıyoruz. yırtılmadığı sürece hiçbir zorluğu yokmuş aslında. döküm tencerenin içine yerleştiriyoruz.üzerine 1 su bardağından biraz fazla su ilave edip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. 45-30 dk kadar pişiriyoruz. hem sıcak hem de soğuk servis edebilirsiniz.


 bir gün önceki mangal partisi için alınan kuzu takımından arta kalan ızgaralık incecik kesilmiş yüreklerimizi de 
bu zeytinyağlı menümüze protein olması açısından ilave edilmiştir. bakır tavada zeytin yağında kendi halinde kızaran yürek de afiyetle yenilebilir...

bu da naçizane minik soframız

3 yorum:

şenay dedi ki...

canım seninle bir şey paylaşıyım dedim.dün akşam bir arkadaşın bebeği oldu hastaneye giderken eli boş gidilmez diyip gaziemirde yol üzerinde beyaz lale çiçekcilik diye bir yere uğradık kesinlikle tam senlik çok hoş şeyler vardı gökçe en azından bir gezmeni tavsiye ederim...

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

çok teşekkürler şenaycım, bu tarafta çınarlıda sanırım onun merkezi, çoktandır gidemedim uğramak isterim, paylaşımın için öpüyorum çok mucx

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

Kabak çiçeği dolmasına bayılırım, ellerinize sağlık güzel görünüyorlar biraz maharetli ama :)