25 Mayıs 2012 Cuma

asma yaprağında sardalya ve enginarlı deniz börülcesi


Geçen cumartesi keyifle yaptığım bir yemek ve salatanın size tarifini vermek istiyorum, belki siz de haftasonu değerlendirmek isterseniz diye düşünüyorum. özellikle mangalda yapılırsa daha da lezzetli olacak bir yemek asma yaprağında sardalya. öncelikle balıklarımızı temizleyip yıkıyoruz. asma yapraklarımızı da aynı şekilde. sonra asma yapraklarına sardalyaları sarıp fırının ızgarasına ya da mangalın üzerinde yağlanmış tel ızgaraya dizilir ve üzerlerinde fırça ile zeytinyağı sürülüp, önlü arkalı yapraklar iyice kararana kadar pişirilir, böylelikle sardalyanın içi de güzelce pişmiş ve yaprağın aroması ve tadı balığa geçmiş olur. yapraklarından ayırıp servis edilir. üzerine isteğe bağlı limon da sıkılabilir.




açlıktan elim titiremiş olsa gerek, tek bu fotoğraf olduğu için sizinle titreyen bir görüntü paylaşmak durumundayım sevgili okurlarım:)



enginarlı deniz börülcesi için önce deniz börülcelerimizi yıkayıp haşlıyoruz. sonra da soğuk su ile şoklayarak yeşil kalmalarını sağlıyoruz. ve sıyırma şeklindeki ayıklama işlemimizi yapıyoruz. diğer taraftan limonlu tuzlu suda enginar çanaklarımızı haşlıyoruz. sonra salatanın üzerine ilave ediyoruz. salatanın sosu için 1 limon suyu 2-3 diş sarımsak (ezilmiş) zeytinyağı ve az miktarda tuzu iyice çırpıp koyu kıvama getirdikten sonra salatamıza döküp karıştırıyoruz. ve ekşisini çekmek üzere en az bir saat buzdolabında bekletip o şekilde soğuk servis ediyoruz.

7 yorum:

pembe kekik dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

YANLIŞLIKLA SİLDİM YORUMU CEVPLAYACAĞIM DERKEN HEYECANDAN KUSURUMA BAKMA PEMBE KEKİK, GERİ ALMAYI DA BECEREMEDİM:(

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Çok güzel olmuş iki tarif de, ellerinize sağlık.Sevgilerimle:)

mutfakta bir mimar dedi ki...

Seviyorum senin bu değişik tariflerini =)

şenay dedi ki...

gökçe bir gün seni kaçırcam benim mutfağımda bana bunlardan yapacaksın ve ben misafirlerime ben yaptım diyeceğim okey mi canım.sevgiyle kal.öptüm sizleriiii...

Gurme Şirine dedi ki...

canım harika lezzetler sunmuşsun...
enfes görünüyorlar...
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

teşekkürler cafe kanelo, sevgiler...

ben de senin tariflerini zevkle takip ediyorum mutfakta bir mimar...

şenaycım, kocacıktan izin al kaçır beni istediğinde, emrine amadeyim...

şirinecim çok sağol, seninkiler de çok güzel...
sevgiler hepinize...