28 Mart 2012 Çarşamba

hafif bir piyaz ve maden suyu ile ızgara köfte


piyaz tarifimiz refikadan... ben o tarifte birkaç değişiklik yaptım, beyaz şarap sirkesi yerine elma sirkesi kullandım, bir de kırmızı kuru soğan ve maydanoz yerine ince kıyılmış taze soğanı tercih ettim. cidden lezzet farkı var bu tarifin çünkü fasulye püresi ile hazırlanan sosun verdiği tat çok hoş. tarif için tıklayın

köftelerimiz benim spesyal köfte karışımım... ızgara olmasına rağmen kurumayan yumuşak maden suyu ile yoğrulmuş dinlendirilmiş olarak fırının ızgarasında pişirilmiş lezzet küpleri:) öncelikle bayat ekmek içi ve kuru soğan ve iki diş sarımsağı rondadan geçiriyoruz. sonra kıyma, kimyon, karabiber, tuz ve az miktarda pul biber ilave ediyoruz. rondodan tekrar geçiriyoruz. ve en son kıymanın miktarına göre çok cıvık olmayacak şekilde maden suyumuzu ilave edip tekrar rondoda yoğuruyoruz. bu işlemleri elde de yapabilirsiniz tabi, ben işten gelince kolayına kaçıyorum bazen. sonra köftemize şekil verip en az bir saat dolapta dinlendirdikten sonra fırının ızgarasında pişiriyoruz. mangalda da aynı şekilde pişirebilirsiniz fakat mangalda köftelerin kurumaması için madensuyu miktarını biraz daha arttırıyoruz.
evimize yakın bir güzel lavaşçımız var, kocacık da eve gelirken foça yoğurdu ve sıcak lavaş alınca akşam yemeğimiz hazır olmuş oluyor.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Cok güzel olmus canim...
ellerine saglik
:-)))

çeşnici Handan dedi ki...

Güzel bir menü olmuş ellerine sağlık canım.

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

teşekkürler emel

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

sağol handan biz de çok seviyoruz bu menüyü

pembe fiyonk dedi ki...

güzel püf noktaları vermişsin canım.ellerine sağlık

AslıASLI dedi ki...

Gökçe ben bayılıyorum köfteye, inan üç öğün yiyebilirim o kadar yani :) çok güzel bir görüntü ellerine sağlık..

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

ben de her türlüsünü, özellikle de ızgara

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

mutfak sırlarımı paylaşıyorum :) sağol pembe fiyonk