17 Mart 2012 Cumartesi

bayatlayan pideleri değerlendiriyoruz...

pencere kenarında güneşli güzel bir havada berjerlerimize 
oturup kısa bir cumartesi kahvaltısı yapalım dedik...



bir iki gün önceden bayatlamaya yüz tutmuş pidelerimizi değerlendirip, ödemiş usulü bir kahvaltılık hazırlayayım istedim. pidelerimi minik minik doğrayıp, altına kaynamış su koyduğum çelik tencerenin üzerine buhar süzgecini yerleştirdim ve pideleri süzgecin üzerinde koyup kapağını kapattım, beş dk kadar kısa bi sürede, minik lokmalarım yumuşayıp puf puf büyük lokmalara dönüştüler. sonra içindeki suyu boşaltıp, diğer tarafta erittiğim tereyağını pidelerimin üzerinden döküp, üzerine rendelenmiş kaşar ekleyerek bir dk kadar tencerede çevirdim. aslında ince kıyılmış maydanozla servis yapılırsa daha hafif oluyor. haftasonu nedeni ile evde maydanoz kalmamış, ben de kekik serptim biraz. peynir olarak da lor peynir ya da ince rendelenmiş çok tuzlu olmayan tulum peynir de tercih edilebilir. tercih size kalmış...

Hiç yorum yok: