10 Şubat 2012 Cuma

mıhlanmış et, sarımsaklı ekmek, brokoli çorbası ve paprika soslu yassı spagetti


kış mevsiminde pazar günleri evden çıkmadan önce 20 dk izlediğim refikanın mutfağı bana çok orjinal tatlar kazandırmaya devam ediyor. mıhlanmış ete bayıldım, hatta ilk deneme için az yapınca eşim neden daha fazla tutmadın porsiyonları bile dedi, gördüğünüz sahan bir kişilik düşünüldü. gerçi refika bakır şık bi sahanda yapmıştı ben çelik sahanda deneyince birascık kararmalar oldu şık bir foto sunamasam da lezzeti müthiş. verilen linki tıklayın  sarımsaklı ekmek ve mıhlanmış et için refikanın mutfağı. brokoli çorbası da benim kendi denemelerimden, kremalı ağır gelmeye başlayınca ben de bu tarzı denedim.bu arada benim tariflerim genelde iki kişilik, bizim gibi yeni evli genç çiftler için ideal. koca koca tencerelerde yapılmıyıor yemekler ilk yıllarda malum. anca misafir gelince kullanılıyor alınan o çeyizlik büyük tencereler.

brokoli çorbası
2-3 kişilik

4-5 dal brokoli
1 küçük patates
1 küçük havuç
1 küçük kuru soğan.

öncelikle bu malzemeleri iri iri doğrayıp, 1 ltsuda haşlıyoruz. sonra bir tutam muskat rendesi, tuz ve yarım çay bardağı süt ilavesi yapıp blendırdan geçirip bi taşım kaynatıyoruz. biraz dinlendikten sonra servise hazır.

Hiç yorum yok: