17 Şubat 2012 Cuma

haftada bir bakliyat günümüz


beyaz nohut yemeği ve salçalı bulgur köftesi

öncelikle söyleyeyim nohutu pek sevmem ama bazı türlerini, bazı pişirme şekillerini seviyorum. biri analı kızlı yemeği, diğeri de bu beyaz nohut yemeği. ama bu sefer şu ana kadar yaptıklarımdan çok daha lezzetli oldu, elimden mi yoksa esse döküm tenceremin katkıları mı bilemeyeceğim:)

BEYAZ NOHUT YEMEĞİ
geceden ıslatmış olduğum bir su bardağı nohutu önce piyazlık soğanlarlave tuzla birlikte hızlı pişirici de haşladım(çok aşırı yumuşatmadan). sonra tencereye biraz zeytinyağı biraz tereyağı koyup erittim ve iki kişilik ölçü ile 1,5 su bardağı nohutu ve 1,5 su bardağı suyu erimeye yüz  tutmuş soğanlarla birlikte tencereye aldım.bir yemek kaşığı mısır nişastasını yarım çay bardağı nohutun haşlanma suyunda eritip onu da ilave ettim. üzerine karabiber ve kimyon ilavesi yaparak kısık ateşte pişmeye bıraktım.


Diğer taraftan lezzet dergisinde bu ay ilgimizi çeken tüm bulgurlu köfteleri deniyoruz. ben en çok sarımsaklı yoğurtlu mantı gibi olanını bilirdim. şimdi de salçalısını denedik. tarifi lezzet dergisinden veriyorum. yalnız un yerine nişasta ilave edilirse bu tarif daha yumuşak oluyor, ben o şekilde yoğuruyorum.
salçalı bulgur köftesi tarif için tıklayın.







tabiiii bu bakliyatların ardından güzel birer fincan papatya çayı içiyoruz, afiyet olsun.....
dip not. papatya çayının faydaları
papatya çayında doğadanı tercih ediyorum


  • Spazm çözücü, gaz gidericidir.
  • İltihapları iyileştirir.
  • Ülsere karşı koruyucu etkisi vardır.
  • Ağrılı adet şikayetlerini giderir.
  • Bağırsakları çalıştırır.
  • Romatizma ağrılarını hafifletir.
  • Gargara suyu halinde kullanıldığında ağız ve boğaz yaralarını giderir.
  • Papatya suyu ile sabah akşam göz banyosu yapıldığında, çapaklar engellenir.
  • Saça sürülüp güneşe çıkıldığında saçın rengini açar.



bu arada bir yandan haftasonu kahvaltısı için menü oluşturmaya çalışıyorum kurutulmuş domatesli fesleğenli muffin düşünüyorum eee peki yanına??? tahinli rulo milföy???


 bir deeeeee bu akşam ne pişirsemi düşünmem gerekecek... ne pişirsem acaba, soğuk bir izmir gününde...

Hiç yorum yok: