15 Ağustos 2012 Çarşamba

kıymalı ali nazik...

 tam bir yaz sofrası oldu... tüm yaz olduğu gibi balkonda... patlıcanlı tüm yemekleri seve seve yapan biri olaraktan ali nazik yapmadığımı farkettim uzun zamandır. bir de bunun kabakla yapılan üstüne piliç sote eklenen versiyonunu hatırladım, onu da çoktandır pişirmiyorum en kısa zamanda yapmalıyım ;)

çalışan hanımlar için çok kolay bir yemek aslında... (önceden patlıcanı da közlerseniz hele süper kolay olur)

  • 1 adet kırmızı soğanı yemeklik doğrayıp 250 gr kıymayla birlikte zeytinyağı tereyağı karışımında pişiriyoruz.
  • Sonra içine tercihe göre doğranış (kırmızı-yeşil)biberi ekliyoruz, kavurmaya devam ediyoruz.
  • 1 adet büyük domatesi deminik minik doğrayıp karışıma ilave ediyoruz, 
  • 1 çay bardağından biraz daha az kaynamış su ilavesi ile iyice çekene kadar pişiriyoruz.
  • Ocağı kapatmadan önce doğranmış maydanoz ekleyip kapatıyoruz.
  • (ben salça eklemedim tercihen eklenebilir en başta)
  • Dolapta haftasonundan közleyip temizleyip beklettiğim bostan patlıcanları iri iri doğrayıp tereyağında biraz pişiriyoruz.
  • Diğer tarafta süzme yoğurt ve sarımsağımızı karıştırıp, pişen patlıcanlarla iyice özdeşleştirip, fotoğraftaki gibi bir sunum hazırlıyoruz... afiyet olsun...
not: üzerine tereyağında pul biber ile süs yapabilirsiniz


5 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ooof ooof diyorum ...
çok güzel görünüyor...
karnım aaaaaaç :)))
ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Unknown dedi ki...

bende bir patlıcan sevdalısı olarak çok severim bu yemeği gökçecim..hemide seninki gibi nefis görünüyorsa bayıla bayılada yerim..ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor sofrayada bayıldım yaz güneşi gibi...sevgiler

FERİDECO dedi ki...

Bayılırım Alinazik'e,ellerine sağlık harika görünüyor

Özge'nin Oltası dedi ki...

Nefis görünüyor, ben bayılırım ali naziğe ama evde yapmak hiç aklıma gelmemişti :) En kısa zamanda deniycem. Sevgiler.