27 Ağustos 2012 Pazartesi

akyaka ve dalyan.... tatilin ilk 2 günü...

marmaris yoluna her çıktığımızda zevkle uğradığımız durak olan akyaka köyüne uğradık yine ve yarım saatlik azmak (akvaryum) turumuzu yaptık. buz gibi su, o etkileyici doğa çok hoşumuza gidiyor...

azmak üzerindeki tek ahşap köprü, fotoğrafta görmüş olduğunuz.onun üzerinden atlayanlar da var, bu zgibi suya fakat oldukça tehlikeli....

azamak'a sıfır masalar ve ördekler ayrı bir güzelliği

ve sonunda dalyandaki dalyan tezcan hotele varıyoruz. bayram nedeni ile son zamanlara kalınca yer bulamadığımız için bu otelde kaldığımızı belirtmek ister, pek tavsiye etmediğimi önemle duyururum.
dalyanda klınabilecek iki güzel alternatif var. biri kano hotel, diğeri de dalyan resort.
mutlaka konaklamak için ikisinden birini seçin derim.

dalyanda ilginç bir şekilde balık lokantaları ile birlikte testi kebapçıları da çok ünlü. bildiğim kadarı ile yozgat yöresine ait bir yemek olan testi kebabı naıl dalyanda meşhur olmuş tam olarak öğrenemedik hala...

ama şık sunumları ve mükemmel testi kebabı karşınızda. bunu da otantik bir mekan olan sini restaurantta yemenizi tavsiye ederim.

bunlar da otelimizden kahvaltı ve sabah görüntüleri

12 adalar tekne turuna yer kalmayınca ekincik koyu turuna katılmaya karar verip ertesi gün teknemize bindik...

bu arada çok fazla sayıda şirket ve tekne turu alternatifi var. içlerinden özenle bir seçim yaptık ve yanılmadık. o nedenle sizlere gönül rahatlığı ile tavsiye edebileceğim bir tekne turu "olive"

geçen sefer göremediğimizi kocaman deniz kaplumbağalarını da görmüş olduk. onlara balıkçılar yengeç yediriken izlemek çok keyifliydi.
fakata gazetede okuduğum yazıyı hatırlayı  beyaz et vermeleri nedeni ile insanları ısırmaya başladıklarının öğrenince irkildim biraz...

değişik kaya yapıları ve turkuaz sularda yüzme şansı.... tekne turunun en çok da bu özelliğini seviyorum.
tüm gezi boyunca gördüğümüz tekneler arasında bir seçim yapmak gerekirse en çok bunu beğendik.
renklerinin lacivert olması da ayrı bir güzellik tabiii.

geçen sene küçücük dolmasını yediğimiz mavi yengeçin bu sefer biraz vahşi bir şekilde haşlamasını yedik. tadı müthişti. ama kabuklarından çıkarıp yedikçe biraz canice geliyor insana....

sunray bar-dalyan
 gece canlı müzik yapan geçen sene keşfettiğimiz nehir kıyısındaki bara gittik yine. performans yine çok güzeldi.... nehir kenarında blush eşliğinde keyifli bir akşamla tatilimizin ikinci günü de sona ermiş oldu....
şimdi sırada fethiye, saklıkent ve kabak koyu var.... onları da yarın yayınlayacağım