5 Mart 2012 Pazartesi

sucuklu kaşarlı pide ve pırasalı tarhana çorbası


geçen gün canım hiç, sulu salçalı bir yemek istemedi. hafif bir yemek ve vazgeçilmezimiz olan çorba ile menü hazırlamak istedim. malum kış aylarında özellikle beylerin isteği üzerine o tarz yemekler ağırlıklı yapılıyor. düzenli olarak takip ettiğim bloglarda dolaşırken birsenin tarifine rastladım. bunu mutlaka denemeliyim derken bir de orjinal bir çorba tarifi buldum. o da pırasalı tarhana çorbası.  öncelikle size pidemizin tarifi için adresi vereyim tıklayın. bu tip tariflerde genellikle çok büyük ölçeklerde veriyorlar ve yarısının yarısını yapmak imkansız oluyor iki kişi için. bu tarif o nedenle bana makul geldi. yarım ölçü yapmadım, ilk deneme için tam ölçü hamur yoğurdum. 4 tane pide yaparım geri kalanını da farklı değerlendirim diye düşündüm. ve dolaptaki haşhaş ezmesi aklıma geldi, haşhaşlı çörek yaptım, sabah kahvaltısında yeriz diye, ve her yuvarlağını farklı tatla hazırladım, kimine tahin haşhaş sürdüm, kimine pekmez haşhaş, kimine haşhaş toz şeker derken, farklı tatlarda bir ekmek oluştu, sabah ısıtıp afiyetle yedik, hatta fotosunu çekmeye vakit bile kalmamış.

bu verilen 3 bardak unla yapılan ölçüden ortalama 10 tane pide çıkıyor, bilginiz olsun. ben iç malzemesini pastırma yerine sucuk ve ince dilimlenip kavrulmuş mantarla değiştirdim. en önemli özelliği de bol kaşarlı olması...

gelelim pırasalı tarhana çorbası tarifine, bu müthiş bir fikir olmuş, yepyeni bir çorba çeşidi oluşmuş. yine tarifi için tıklayın birsenceyi

Hiç yorum yok: