21 Mart 2012 Çarşamba

piknik öncesi evde pazar kahvaltısı...

 bu postu hazırlarken bile acıktım, bu aralar dikkat etmeye çalışıyorum, spora da başladık sayılır, ilk denememize gittik, ee bi yandan kavitasyonuma da gidiyorum, inş. yaz gelmeden vereceğiz kiloları. ama şu pazar kahvaltısı keyfimizden vazgeçemiyoruz bir türlü...



 peynirli puf börek

bu fritözde kızartıldığında iki dkda pişen ve hiç yağ çekmeyen bir börek. normalde yağda kızartılan yiyecekleri yememeye çalışıyoruz. aylardır, evde patates kızarttığımı bile hatırlamıyorum.

malzemeleri iki kişilik bu tabak kadar çıkıyor. siz ölçüyü arttırabilirsiniz.

  • 1,5 bardak un
  • 3/4 su bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığından biraz az karbonat
  • tuz


içine de ince rendelenmiş tulum peyniri ve maydanoz koydum.
ama beyaz peynirle daha güzel olabilir.

önce hamurumuzu yoğurup, 10 dk üstünü örtüp dinlendiriyoruz.
sonra hamuru iki bezeye ayırıp bıçak sırtı kalınlığında açıyoruz.
ilk hamurun belli yerlerine peynirli karışımları koyup, ,cinci açılan hamuru üzerine örtüyoruz.
ve peynirli kısımları bardakla kesiyoruz. bardağın büyüklüğünü ayarlarsanız, neredeyse hiç hamur artmıyor.
kızgın yağda, ben fritözde yaptım yağ çekmeden pembeleşene kadar bir yüzü ve sonra diğer yüzü şeklinde pişiriyoruz. o kadar pufidik oluyorlar ki, çevirirken delmemeye dikkat edin.

 kahvaltılıklarımız

peynir konusunda oldukça seçiciyiz, o nedenle genellikle peynirlerimizi paşa çiftliği ya da tereci yöresel bakkal 'dan almaya çalışıyoruz. izmirde yaşayanlara tavsiye edilir.

sucuklu yumurtamız


Hiç yorum yok: