15 Şubat 2012 Çarşamba

lazanya tadında fırın makarna



dışarıda yediği kötü yapılmış birkaç lazanyadan sonra eşim yıllardır çok soğumuş hiç yemiyordu. ben de evde bu nedenle hiç pişirmedim şu ana kadar. ama benim yaptığımı seveceğine emin olduğum için deee lazanya yerine aynı iç malzemesiyle fırın makarna yapıp yedirmeyi denedim bayıldı:) tabi ben de onun severek yemesine bayıldım:)

2 kişilik tarifi:

1/2 pk filiz fırın makarna
biraz tereyağı biraz ayçiçek (tepsiyi güselce yağlamak için)
200 gr kıyma az yağlı
3 yemek kaşığı domates rendesi
yrm kereviz rendesi
1 küçük havuç rendesi
1 küçük kırmızı soğan (ince doğranmış)
yeşil ve kırmızı biber (yarımşar minik minik doğranmış)
birkaç adet ince kıyılmış mantar (varsa)
tuz, karabiber

beşamel sos (normalden biraz daha sıvı kıvamda)(2 kaşık ayçiçeği,2 yem. kaş. un, 1 su bar süt, 1 çay bard. su ve muskat )

üzerine 1 çay bardağı kaşar rendesi

önce tüm sebzeler kavrulur, yumuşamaya başlayınca kıyma da ilave edilip iyice pişirilir. suyunu çekerse 1/2 çay bardağı sıcak su ekleyip pişirmeye devam edin. yaklaşık 30 dk tüm malzemeler iyice pişsin.

beşamel sos, normalden biraz daha sıvı kıvamda, su ilavesiyle pişirilip üzerine bir tutam muskat rendelenip kapatılır.

borcama haşlanıp yayınlan makarnanın yarısının üzerine beşamel sos dökülür. sonra kıymalı sebzeli harç yayılır . biraz daha beşamel ilave edilip, kalan makarna üst kısma yayılır ve kalan beşamel sos ile her tarafı ıslatılır. 20dk 180 derece ısıtılmış fırında pişirilir, sonra üzerine rendeleğimiz kaşarı serpip 10 dk daha fırınlanır ve 10 dk dışarıda dinlendikten sonra servise sunulur.
aynı lazanya tadında oluyor, şiddetle tavsiye edilir.

servis için önerisi olarak buharda pişmiş limonlu brokoli ve karnabahar kullanılabilir. öncesinde de domates çorbası...

Hiç yorum yok: