19 Mayıs 2007 Cumartesi



denizle iç içe olan herşeye oldum olası sıcak bakmışımdır. bu aralar balık tutma merakım iice arttı aslında uzun zmndır istediim bişey bu ama malesef bana bunu öğretebilecek ii bilen bi arkadaşım yok. yavaş yavaş kendim öğrenmeyi denesem boş zmnlarımı değerlendirebileceğim yeni bir hobim olmuş olur. gerçi bazı şeylerden de çok çabuk sıkılma ya da niyetlenip bi türlü başlayamamaözelliğim var bakalım umarım bu sefer ööle olmas.

bu konuyla ilgili nette yazılar okudum bceri, tutku ve istek isteyen bir iş olduuna karar verdim. hatta en ii on noktayı anlatan bi yazı ile karşılaştım. tek tek anlatıyor balıkçılar için...


Amatör balıkçılık, hobi olmaktan çok bir yaşam biçimi. Kıyıdan oltayla balık avlamanın tadını bir kez alan bir daha zor bırakıyor. İşte bu yüzden yağmur veya soğuk dinlemeden denize olta sallayan insanlar görüyoruz sahil kentlerinde. İstanbul'daki Galata Köprüsü'nün üzeri, amatör balıkçılığın nasıl bir şey olduğunu en iyi anlatan yerdir.Sabahın ilk ışıklarından akşamın geç saatlerine kadar onlarca amatör balıkçı olur üzerinde. Yaz-kış, sıcak-soğuk, yağmur çamur dinlemezler. Biz de bu hafta konularında uzman jüri üyelerimize, kıyıdan oltayla balık avlamak isteyenlerin, bu işe yeni başlayacakların gidebilecekleri en iyi yerleri sorduk. Tatllı suda ve kıyıdan açıkta tekneden avlanmayı seçim dışı bıraktık. Bunun için ileride belki ayrıca bir seçim yaparız. Bu hafta sadece ilk 10'a girenleri değil, jürinin adını andığı tüm yerlerin listesini de veriyoruz.

EN İYİ 10

1. Galata Köprüsü - İSTANBUL 2. Sarayburnu - İSTANBUL3. Karaburun Kanlıkaya - İZMİR4. Faroz Mahallesi - TRABZON5. Mordoğan İskelesi - İZMİR6. Gümrük İskelesi - ÇANAKKALE 7. Foça Küçükdeniz - İZMİR 8. Karataş sahili - ADANA 9. Bebek Akıntıburnu - İSTANBUL 10. Kuleli Askeri Lisesi önü - İSTANBUL
detayları için tıklayın

Hiç yorum yok: