14 Şubat 2008 Perşembe


Bir insan ya yaşadıklarını yazar ya da hayallerini. Her hayalin içinde biraz da yaşanmışlık vardır ve her yaşanan gün yarınların anısıdır. Biz hep sanırız ki güzel olan bizleriz, ama aslında güzel olan bizler değil birlikte geçen zamanlardır.


Genelde ilişkilerin güzel yönleri karşı tarafta aranır. İçimizdeki minnet karşımızdakinedir hep. İçinde bulunduğumuz zamanı hiçe sayarız, oturduğumuz yere, konuştuğumuz söze, içtiğimiz içkiye bir nevi ihanet ederiz.


İnsan biriyle beraberken de oturduğu bankı, bindiği vapuru, içtiği içkiyi, söylediği sözü ve o zaman ki yakınlığı özlemeli. Laciverde çalan gökyüzünün, dibi gözükmeyen azgın denizin ve denizden gelen her bir damlanın şahitliği vardır yaşananlarda.


Bir mektubu saklamak gibidir bu, çekildiğin bir resme tekrar bakabilmektir, aynı sahile yeniden inebilmektir, aynı yerde oturup sessizliği dinlemektir. Unutamamak değildir bunların hiçbiri, bir kez gelinen şu dünyada zamanın kıymetini bilmektir. Yaz akşamları sahilde yalnız başına oturabilmektir. İsimlerinizin yazılı olduğu o kırık dökük, o köhne yere tek başına gitmek ve doyasıya ağlamaktır…


Sadece sevdiğiniz kız veya erkek için algılamayın tüm bunları, bu bir arkadaşlıkta olabilir, ailenizden biri de. Sakın ola ki biten zamanlarınızı küçümsemeyin, unutmayın ki başkalarına sıradan gelen zamanlar sizin yaşama olan bağlılığınızdır.


Bu sefer önemsemediklerinizi yanınıza alıp da çıkın sahile, hepsi olmasa da emin olun ki birçok şeyi bu farketmediklerinizin arasında bulacaksınız…


***"Ömrümün büyük bir bölümü deniz kenarlarında geçti. Bazen dalga sesinden uyuyamadım, bazen de ninni gibi geldi fırtınalı geceler… Sahil çocuğuydum ben, yazları aşık olan, kışları unutamayan, ağustos akşamı sohbetlerinde baş sırayı alan, Şubatta ise zamanını kendi yalnızlığına ayıran bir çocuktum.


Yalnızlığın yalnızken mi yoksa biriyle birlikteyken mi daha zor geldiğini çok düşünmüştüm soğuk kış gecelerinde. Bordo atkımı sarıp az gitmedim deniz kenarına. Çok rüzgarlar çarptı yüzüme, bir yanım karşı koymak isterken, bir yanımda bırakmak istedi bedenimi soğuk denize…"

(E.A.)

Ersel Akant

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş yüreğine sağlık....

FİGEN dedi ki...

Bu yazı bana "eşsiz olan tek şey zamandır" sözünü anımsattı...Yalnızlığa gelince bence en ağır olanı hayatında biri varken hissettiğin yalnızlık şekli! Yazılarını keyifle okuyorum :)