15 Eylül 2007 Cumartesi

Nefret nedir? İnsan neden nefret eder? Nasıl bir duygudur nefret etmek ya da tanımlana bilir mi? Birşeylerden nefret etmek insana ne kazandırır? Aslında ben nefret etmek kelimesinden pek bir şey anlamıyorum. Herşeye bir gün alışır insan ve isterse herşeyi sevebilir ama gereksiz yere can alan birini sevemez mesela. Hiç sevmemek midir nefret? hayır cevap bu da değil. Aşırı öfkemidir? Hiç sanmıyorum nefretin tam karşılığı bu da olamaz.;peki bana yardımcı olabilir misiniz nefret denilen şey nedir? Çünkü ben hayatımda hiç bir şeyden nefret etmedim. Herşeyin bir sebep sonuç ilişkisi olduğunu düşündüm sadece.Bazen çok kızdığımda kullandım bu kelimeyi, bazen de canım çok yandığında ama nefret etmek inanın bana çok ağır bir kelime olarak geliyor. Affedilemeyecek şey yoktur ve hiç bir öfke ömür boyu süremez. O zaman neden birşeylerden nefret ediliyor?

"İki dudağının arasına" insan nasıl sığdırabiliyor bu nefreti, ya da o kalbine!!!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

canın ilk yandığında,canını yakana karşı duyulan duygudur nefret.Ama zamanla yerini acıya bırakır.Yaşadığın durumdan dolayı düştüğün halden kendine acıma seni o hale düşürenin vurdumduymazlığından dolayı onun insanlığına acıma.Yaşadığın olayın şiddetine göre ya zamanla unutulur yada bir ömür boyu gölge gibi seni takip eder.

Adsız dedi ki...

Aşkın nefretindeyim...
Belki bir gün özlersin beni
Dokunur içine kırıntılarım
Yanan ateşin olurum düşe

Yapışırım mahşerinde sana
Bekle o günü o yanlızlıgını
Hatırla bana cektirdiklerini

Gördüklerini göreceklerini
Bir daha düşün beni sevgilim
Sakın dönüp bakma yaşama

Acıdır düşlerim aklımda
Senden kalanlardır yarım
Bir bıcagın sırtında yarim

Durduramadım zamanı sevgili
Hatıraların yaktı geceleremizi
Otur dinlen düşün geçmişimizi

Dönüp bakma sakın bana
Acıtırım bütün düşüncelerini
Git uzaklara benden uzaklara

Yeni sevinçler yap kendine
Yeni umutlarda buluş maviye
Hatır sorma benden geçmişe

Liman olmasın gittigin yerde
Birde sevgilin olmasın dilegim
Söz verdigimiz gibi sevdigim

Ben seni kaybettim sildim
Öyle anlatamadım ben aşkım
Ben hep sevdim sevdim sevdim

Sana olan nefretim unutmaktı
Sana verdigim sözü tutmaktı
Aşk yüceydi gönlümde sevgili

Ve hep öyle büyük sevildin
Bütün yüregimde özümde
Sözümde sözlügümde aşktın

Sevgilim ben seni yaşamadım...


Ali Baksı