31 Ocak 2007 Çarşamba

KABULÜMDÜR...

KABULÜMDÜR!..
Gitme
En çok kışa yaraşıyorum
Gerisi olmuyor
Devamı çirkin bir kalakalmak oluyor
Tutuluyorum
Gitme
Sen olmadan yaşayabilirim cümlesi en kızgın çubukların birileri tarafından canınıza tazece değdirilmiş olduğunun kanıtıdır. Acizliğin diğer adı, sen olmadan da yaşayabilirim'dir bir cümlede.. Yapılacak hiçbir şey yoktur. Çaresizlik inatla düzendeki döngüde aranmalıdır artık. Mesela sabahlar olacaktır, yine kiranızı ödemelisiniz, sonra aynı periyotlarla bitecek, doldurulması gerekecek sularınız vardır; şaşal… "Şaşal" ne demek inanın bilmiyorum. Annemden zihnime kazınmış bir kelimedir bu. Sularımızın bile kirlendiği günlerden armağan bir tanım; bilmem, beklide annemin uydurduğu.. Olsun inadına "şaşal.." Ne demekse?..

Ekmek elden su gölden tanımını bile kirlettiler. Suyu bol saçmak olmazdı. Baba "ne çabuk bitti, içiyor musunuz yahu!" biçiminde şuura ziyan cevaplarla karşılık verir olurdu. O da haklı…

Hepimiz ne kadar sahteyiz. Durmadan oynuyoruz. Yalancıyız. Bir aşk olma acısını bile yaşamak lüksümüz yoksa, sular da şaşalsa artık ve bu şaşal ne demektir bilinmiyorsa vay'dır halimize, vay ki hem de nasıl…
Kimse yakıştıramaz değil mi kendine
Ulu orta "sancıyorum, acıtıldım, gitti" diyemez de hep kendine dönen yüzünedir eskitme işlemleri. En çok kendimizi acıtmak, eskitmek…

Ev yoluna girince "nerede kalmıştık" şeklinde dönmek evcil ama ortak acılarımıza. Sen de yalancısın. Ben de..
Senin sahtekarlığından bir farkı yok benimkinin
Bir farkımız olmamalı aslında
Ama yine yalancıyız, illa ki farklarımız olmalı dercesine"Onsuz yaşayabilirim" cümlesindeki kadar aşikar bir köftehorluk var kanımızda
Biz farklıyız, mutluyuz, eksiksiz hatta kusursuzuz telaşlarımız var
Ama yalan
Oyun
Dolan
Kanıyorum
Gittiği için
Evet, benim evimde de kavgalar seninkiler kadar somut
Babama kabul ettiremediğim doğrularım
Annemin anlayamadığım zırvalıkları var
Senin şu yanağındaki et beni hani, kusura bakma biliyorum elinde değil ama benim de değil
Bu görüntün için sana bastıramadığım içimde büyüyen kinlerim var
Her sabah hapşururken ağzını tutmadığın için sana okuduğum çok bela..
Sen inandırdın sanıyorsun yalanlarını ama daha akşam duydum yine yediniz birbirinizi
Anasını sattığımın dediğim olmuyor mu sandın
Oluyor anasını satayım, olmaz mı hiç
Oluyor işte…
Sular şaşal
Babam da haklı
Ama yalancıyım ben
Senin yalanlarından farkı yok
Ne kadar doğru bu
Alayı yanlışlık
Gitme demeliydim
GitmeGidince kış oluyorum
Gerisi hiç
Demedim
"Onsuz da yaşayabilirim!!!"
Ha unutmadan"
Aa solak mısın sen, demek zekisin"
diyen herkesten de tiksiniyorum
Yalan da olsa dürüstlüğüm tutmuşken belirtmek isterim!..

SARAHATUN DEMİR

Hiç yorum yok: